مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی

line-height:normal"> mso-ascii-font-family:Calibri;mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-hansi-font-family: Calibri;mso-hansi-theme-font:minor-latin" lang="FA">نوع فایل: word Arial,sans-serif;mso-ascii-font-family:Calibri;mso-ascii-theme-font:minor-laمقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی|36047435|qsp|مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی ,مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی ,دانلود مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دا,,,
در این پست قصد معرفی فایل مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی را داریم با ما همراه باشید.



نوع فایل: word



قابل ویرایش 45 صفحه





مقدمه:



هر انسانی براساس ملاک ها و معیارهایی که در اختیار دارد همواره خود
را مورد ارزیابی و قضاوت قرار می دهد و میزان کارائی، موفقیت و ارزشمندی خویش را تعیین
می نماید. مفاهیمی که در شکل گیری عزت نفس مهم به نظر می رسد عبارتند از : خود، ادراک
هر از فرد از خود (شکل گیری تصویر بدن در ذهن)، مفهوم هر فرد از خود (رشد گرایش عاطفی
و ارزش، نسبت به بدن موزان خود، ارزشیابی خود. به موازات تغییر و تحولاتی که در جسم
انسان صورت می گیرد روان او هم دستخوش تغییراتی می گردد در این مسیر خود که در مرکز
ساختار روانی انسان قرار دارد و به عنوان منبع و مرجع فعالیت های فکری، عاطفی، رفتاری
انسان ایفای نقش می کند، شکل می گیرد، جسم و روان انسان هر کدام از بخش های متفاوتی
تشکیل شده است) تشخیص به موقع روحیات کودک و پاسخ به موقع و متعادل به آنها درک شد،
اعتماد به نفس او بسیار مؤثر است، البته این نکته بسیار مهم است که نیازهای انسان در
دورانهای مختلف دستخوش تنوع و تغییر می گردد (اسدالهی، موسوی 1376) در رابطه با افکار
و غیر منطقی الیس معتقد است که ریشه رفتار غیر انطباقی فرد را باید در فرد جستجو کرد،
اضطراب عاطفی نتیجه طرز تفکر غیر منطقی و غیر عقلانی است انسان به وسیله اشیای خارجی
مضطرب و آشفته نمی شود بلکه دیدگاه و تصویری که او از اشیاء دارد موجب نگرانی و اضطرابش
می شوند به نظر الیس که از نظریه پردازان اختلالات می باشد افکار و عواطف کنشهای جداگانه
ای نیستند از این رو تا زمانیکه تفکر فرد غیر منطقی و غیر عقلانی باشد عواطف فرد نیز
مختل خواهد شد و انسان افکار غیر منطقی را به طور مداوم برای خود تکرار می کند بنابراین
جنبهای صفات پایدار شخصیت را ازین باورها تشکیل می دهند و همواره در رفتار و عواطف
او متجلی می شوند. البرت الیس بنیانگذار نظریه بنیانگذار نظریه عقلانی – عاطفی معتقد
است که اختلالات عاطفی ناشی از باورها و اعتقادات غیرمنطقی است. (شفیع آبادی
1371).





فهرست مطالب:



فصل اول



كليات تحقيق



مقدمه



طرح مسئله



اهداف تحقیق



فرضیه تحقیق



اهمیّت و ضرورت تحقیق



تعریف نظری



تعریف عملیاتی



دانش جویان مشروطی



فصل دوم



پیشینه و ادبیات تحقیق



(نگاهی به تاریخچه متغییرهای پژوهش)



مقدمه



عزت نفس چیست



انواع اعتماد به نفس



عزت نفس



استقلال عمل



مسئولیت پذیری



پیشرفت گرا



جدیّت و سخت کوشی



پذیرش ناکامی ها



مؤثر بودن



روش های تقویت اعتماد به نفس



رتباط با خدا



شناخت بهتر خویش



تکیه بر توانایی های خود



خطر پذیری



خودارزیابی



ارزیابی مثبت از خود



اصل اول : گذشته را پذیرید و آینده را دگرگون
کنید.



اصل دوم : درباره اهدافتان با خود گفتگو
کنید.



اصل سوم : تصمیم گرفتن را تمرین کنید.



اصل چهارم : نتایجی را که می خواهید مجسم
کنید.



اصل پنجم : در برخی زمینه ها متخصص شوید.



قسمت اول : پیشینه نظری



تاریخچه



مفهوم عزت نفس



الف ) بعد اجتماعی



ب ) بعد تحصیلی



ج ) بعد جسمی



د ) بعد خانوادگی



هـ ) بعد کلی عزت نفس



چگونگی پیدایش عزت نفس در افراد



عزت نفش از دیدگاه قرآن، احادیث و دانشمندان
اسلامی



معانی نفس در قرآن کریم



عزت نفس در احادیث و روایات اسلامی



نظریه دانشمندان اسلامی در مورد نفس



تفکر غیر منطقی



دیدگاههای روان شناختی درباره عزت نفس و
افکار غیرمنطقی



دیدگاه ادلر



دیدگاه راجرز



دیدگاه اسمیت



1 ) جنبه فیزیولوژیکی



2 ) جنبه اجتماعی



3 ) جنبه روان شناختی



تحقیقات انجام شده در خارج از کشور



فصل سوم



روش تحقیق



جامعه مورد مطالعه



حجم نمونه



روش نمونه گیری



ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر



روش آماری مربوط به فرضیه



روش تحقیق



فصل چهارم :



یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها



مقدمه



فصل پنجم



بحث و نتیجه گیری



محدودیت ها



یشنهادات



منابع و ماخذ





منابع ومأخذ:



براهني ، محمد تقي و همكاران ، 1371 ريتا
.ل .اتكينسون و همكاران ، زمينه روان شناسي جلد اول ، انتشارات رشد ، چاپ ششم ،



دلاور ، علي ،1371 ،روشهاي آماري در روان
شناسي و علوم تربيتي انتشارات پيام نور ، چاپ چهارم



شفيع آبادي ، عبدالله ، 1358 ،فنون تدبيت
ك .د ك ، انتشارات چهر تهران



قرچه داغي ، مهدي ، روانشناسي خلاقيت ،
انتشارات شباهنگ ، تهران 1368



كريمي يوسف ، روانشناسي اجتماعي ، انتشارات
پيام نور ، تهران 1368



ذميلاني فر ، بهروز ، بهداشت رواني ، انتشارات
قومس ، تهران 1375



نوابي نژاد شكوه ، رفتارهاي بهنجار و نابهنجار
، انتشارات ابتكار تهران 1365



ياسايي ، مهشيد ، هنري ماسن ، پاول و همكاران
، رشد و شخصيت كودك مركز نشر ، تهران 1368




مطالب دیگر:
بهترین داستانهای کوتاه آمریکایی (به زبان انگلیسی)کتاب اصطلاحات دسته بندی شده انگلیسی “IDIOMS ORGANISER”کتاب اصطلاحات ضروری انگلیسی Essential Idioms in Englishآموزش فیلمنامه نویسیکتاب تاملی بر نظریه تکاملکتاب سینمای ایرانکتاب بیوگرافی بازیگران ایرانیمدار داخلی واکی تاکی(اموزش ساخت)روش های تعمیر لامپ های کم مصرفکتاب راهنمای کامل پژو ۲۰۶دایره‌المعارف دارویی خانوادهمهارت های زندگیجوشکاری، ازدواج عاقلانه آسان و به موقعآموزش اینستاگرام + نرم افزار های مربوطه اندرویدبروشورهای بیمه تامین اجتماعیاستانداردهای حسابداری به صورت Pdf و Word - حسابداریقانون مدیریت خدمات کشورینمایشنامه‌نویسی به زبان سادهتصاویر بسم الله الرحمن الرحیماصول و مبانی رانندگی حرفه ایتاریخ مختصر پنج دهه افغانستانکتاب دنیا در گذر : تاریخ کوتاه بشرکتاب سرطان خوندانلود مدار داخلی بیسیم(واکی تاکی)آموزش برنامه نویسی آردوینو